خدمات الکترونیکی به معنای تعامل بین ارائه دهنده و دریافت کننده خدمت از طریق اینترنت است. به بیان دیگر خدماتی که در بستر اینترنت ارائه میشود و هدف آن ارائه سریع خدمات بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل است.
به منظور ارتقا کیفیت خدمات الکترونیکی ارزیابی هایی در این زمینه به صورت دوسالانه در سازمان ملل صورت می گیرد. در کشور ما نهاد برگزار کننده این ارزیابی ها سازمان فناوری اطلاعات است.
توسعه خدمات الکترونیکی
توسعه خدمات الکترونیکی در دهه اخیر مدنظر دولتها در سراسر جهان قرار گرفته است و بروز شرایطی نظیر بحران کرونا نیز اهمیت روزافزون آن را بیش از قبل نمایان کرده است. ارائه موثر خدمات به صورت الکترونیکی علاوه بر آنکه موجب کاهش مراجعات حضوری و صرفه جوییهای متاثر از آن خواهد شد، بهرهوری موثر کارکنان سازمانها بهمراه رضایتمندی مخاطبان را نیز بهمراه خواهد داشت.
نشانی مطلب در وبگاه دولت دیجیتال: http://khu.ac.ir/find-125.27135.63942.fa.html برگشت به اصل مطلب